THE RESEARCH ON THE NECESSITY OF CORPORATE IDENTITY DEVELOPMENT FOR THE EASTERN LATVIAN HIGH SCHOOL OF TECHNOLOGIES

Diana Poseva, Aina Strode

Abstract


Every person, group or organization has its own identity, which helps to define the most important values, events and stand out among competitors. Eastern Latvian High School of Technologies is a newly established school, which opened its doors in September 2015. Therefore the corporate identity is the key issue in the popularization of this school. The objective of this research is to find out the necessity of the corporate identity development for the Eastern Latvian High School of Technologies by studying and analyzing the importance of branding in the area of education. The methods of research: theoretical – investigation and analysis of relevant literature, internet sources and regulatory documents. Empirical – methods of data collecting: survey, structured interview.

 


Keywords


Corporate identity; graphic design; school; logo; Eastern Latvian high school of Technologies

Full Text:

PDF

References


Bergstrems, B. (2009). Vizuālā komunikācija. Rīga: Jāņa Rozes apgāds.

Epadomi. (2015). Dažādu krāsu nozīme un to simboli. Skatīts: 15.03.2016. Pieejams http://epadomi.lv/psihologija/veiksme_panakumi/13032015-dazadu_krasu_nozime_un_to_simboli.

Holzinger, I. & Dhalla, R. (2007). Multiple Identities in Organizations: The Effects of Diversity on Organizational Identity. The International Journal of Diversity in Organisations, Communities and Nations 7, 42-43.

Inženierzinātņu vidusskola. (2015). Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskola (IZV). Skatīts: 17.03.2016. Pieejams http://www.izv.lv/.

Inženierzinātņu vidusskola. (2015). RTU Inženierzinātņu vidusskolas zīmols iegūst «Gada balvu dizainā 2015» . Skatīts: 13.03.2016. Pieejams http://www.izv.lv/archives/727.

Liepāja. (2015). Liepājas dizaina un mākslas vidusskola. Skatīts: 15.03.2016. Pieejams http://www.liep aja.lv/ page/48&news_id=29442.

Latvijas dizaineru savienība. (2015). Rīgas dizaina un mākslas vidusskola. Skatīts: 15.03.2016. Pieejams http://design.lv/lv/school/dizaina-skola-1.

Logotipi un vizuālā identitāte. (b.g.). Skatīts: 12.03.2016. Pieejams http://www.esplanade.lv/lat/?module =pages&function=page&id=48&parent=2.

Melewar, T. C. & Jenkins, E. (2002). Defining the corporate identity construct. Corporate Reputation Review, 5, 1, 76-90.

Olinss, V. (2005). Par zīmolu. Rīga: Neputns.

Prezi. (2015). Ģeometrisko figūru simboliska nozīme. Skatīts: 12.03.2016. Pieejams https://prezi.com/ qkr_tomufv5u/geometrisko-figuru-simboliska-nozime/.

Putniņa, A. (2011). Latvijas Nacionālās bibliotēkas identitāte. Zīmolu un patērētāju identitātes. R.: Latvijas Universitātes Sociālo un politisko pētījumu institūts.

RA Sabiedrisko attiecību nodaļa. (2015). Rēzeknē tiek dibināta Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskola. Skatīts: 11.03.2016. Pieejams http://rezeknesnovads.lv/rezekne-tiek-dibinata-austrumlatvijas-tehnologiju-vidusskola/.

Rēzeknes Augstskolas Sabiedrisko attiecību nodaļa. (2015).Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolā aizvadīta pirmā zinību diena. Skatīts: 11.03.2016. Pieejams http://www.ru.lv/aktualitates/64.

Zīmolvedība. (b.g.). Skatīts: 11.03.2016. Pieejams http://latinst.lv/kas-ir-zimolvediba/zimolvedibas-process/.




DOI: http://dx.doi.org/10.17770/amcd2016.2198

Refbacks

  • There are currently no refbacks.