THE FOCUS OF SIGNIFICANT LEARNING: THE PEDAGOGICAL POTENCIAL OF DEBATING
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Barr, R., Tagg, J. (1995). In Change. Vol.27, No. November/December Reid Educational Foundation. Published by Heldref Publications. Washington, 13-25. pp.
Brackenbury, T. (2012). A qualitative examination of connections between learnercentered teaching and past significant learning experiences. The Journal of the Scholarship of Teaching and Learning. Vol. 12, No. 4. 12 – 28. pp.
Dolence, M.G., Norris, D.M. (1995). Transforming Higher Education: A Vision for Learning in the 21st Century. Ann Arbor, MI: Society for College and University Planning. 76 – 77. pp.
Eiropas Padome. Valodas politikas nodaļa. Eiropas kopīgās pamatnostādnes valodu apguvei: mācīšanās, mācīšana, vērtēšana. Rīga : Madonas poligrāfs, 2006.
Čehlova, Z. (2002). Izziņas aktivitāte mācībās. Rīga : RaKa.
Fink, L.D. (2013). Creating Significant Learning Experiences: An Integrated Approach to Designing College Courses. John Wiley & Sons Jossey Bass. San Francisko.
Jonāne, L. (2011). Mūsdienīga mācību procesa organizēšana. Eiropas Sociāla fonda finansētā projekta „Profesionālajā izglītībā iesaistīto vispārizglītojošo mācību priekšmetu pedagogu kompetences paaugstināšana‖ materiāls. Latvijas Universitāte. Rīga.
Kursīte, R. (2008). Vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmeta programmas paraugs– angļu valoda. Rīga: Izglītības satura un eksaminācijas centrs.
Maļicka, J. ( 2004). Piederības izjūta un mācību motivācija. Rīga : RaKa.
Rogers, K. (1961). On becoming a person. Western Behavioral Sciences Institute. Boston.
Sardiko, L. (2007). Mācīšanās motivācija svešvalodu stundās. Skolotājs, 2(62), 2007. 29. – 33. lpp
Tiļļa, I. (2005). Sociālkultūras mācīšanās organizācijas sistēma. Rīga : RaKa.
Weimer, M. (2002). Learner-centered teaching: Five key changes to practice. Jossey- Bass/Wiley. San Francisko.
DOI: https://doi.org/10.17770/ercs2014.1131
Refbacks
- There are currently no refbacks.