INCLUSIVE EDUCATION IN GENERAL EDUCATION INSTITUTIONS: ASSESSMENT OF TEACHERS - STUDENTS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Būts, T., Einskovs, M. (2008). INDEKSS. Pieejams Latvia-education-inclusiveindekss_ market.pdf (skatīts 15.05.2009.).
Daniels, H., Ware, J. (ed.) (1990). Special Educational needs and the national curriculum. The impact of the Education Reform Act. Published in association with The Institute of Education, University of London.
EADSNE (2003). Inclusive education and effective classroom. Practices. Summary report. Brussels.
Education White paper 6. (2001). Special Needs Education. Building an inclusive education and training system. PRETORIA: ELSEN Directorate, Department of Education.
Friend, M., Bursuck, W.D. (2002). Including students with special needs. Boston: Allyn and Bacon.
Geske, A., Grīnfelds, A. (2006). Izglītības pētniecība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
Gurung, R.A.R., Schwartz, B.M. (2009). Optimizing Teaching and learning. United Kingdom: Wiley-Blackwell.
Indekss iekļaujošai izglītībai. (2006). Rīga: British Council. Latvia.
IZM (2006). Izglītības attīstības pamatnostādnes 2007.-2013.gadam. Pieejams http://izm.izm.gov.lv/normativie-akti/politikas-planosana/1016.html (skatīts 23.04.2009.).
IZM (2013). Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020. gadam. Projekts. Pieejams:http://izm.izm.gov.lv/upload_file/2013/IAP_2020_projekts_pa.pdf (skatīts 15.10.2013.).
Jonssons, T. (2006). Iekļaujošā izglītība. Rīga: Invalīdu un viľu draugu apvienība ‖Apeirons.‖
Jenkinson, J.C. (1997). Mainstream or special? Educating students with disabilities. London: Routledge.
Karpova, Ā. Ģimenes psiholoģija. Rīga: Raka, 2000.
Lebeer, Jo. (2005). INSIDE: mācīšanās kā mācīties iekļaujošā vidē. ES Comenius Sadarbības tīkla programmas projekta ietvaros.
Mailza, S. (2006). Iekļaujošā izglītība kā mācīšanās un attīstības sociālais process: Indekss iekļaujošajai izglītībai. Pieejams http://www.iac.edu.lv/vienad_iesp/Latvia- 2006_Suzan_slaidi_ tulkots. ppt (skatīts 04.12.2009.).
Maļicka, J. (2004). Piederības izjūta un mācību motivācija. Rīga: Raka.
Nīmante, D. (2008). Vēl reizi par iekļaujošo izglītību. Ţurnāls ,,Skolotājs‟‟, Nr.1., 59 – 64 lpp.
North, M., McKeown, S. (2005). Meeting SEN in the Curriculum: ICT.D. Fulton publishers.
Rose, R., Tilstone, C. (2004). Strategies to Promote Inclusive Practice. Downloaded from http://books.google.lv/books?id=lXZu_aW9gEwC&dq=OLIVER%20%20%281990%29%20%20Inclusion&hl=lv&source=gbs_similarbooks (access 08.09.2011).
Rouse, M., Florian, L. (1997). Inclusive Education in the Marketplace. International Journal of Inclusive Education.1.(4).
Roth, M., Szamoskozi, S. (2005). Kognitīvās atslēgas. Mācīšanās kā mācīties iekļaujošā vidē. Jēkabpils: IIC.
Skolotāju izglītība iekļaušanai Eiropas valstīs.Izaicinājumi un iespējas (2011), Eiropas speciālās izglītības attīstības aģentūra.
Svence, G. (1998). Personības attīstības psiholoģija. Rīga: RPIVA .
Valbis, J. (2005). Skolēna personības attīstība – izglītības virsuzdevums. Rīga: Zvaigzne ABC, SIA.
Weigle, K.L. (2003). Positive Behavior Support as a Model for Promoting Educational Inclusion. The Foundations of Inclusive Education: A Compendium of Articles on Effective Strategies to Achieve Inclusive Education (Second Edition). Diane Ryndak and Douglas Fisher, Editors. TASH. Baltimore.USA.
UNESCO (2005). Guidelines for Inclusion: Ensuring Access to Education for All. France: Paris.
UNESCO (2009). Towards Inclusive Education for Children with Disabilities: A Guideline Editor: Daniel Calderbank. Bangkok. Downloaded from http://www.uis.unesco.org/Library/Documents/disabchild09-en.pdf.(access 12.10.2013).
Назарова, Н.М. (2000). Специальная педагогика. Pieejams http://www.koob.ru/nazarova_n (skatīts 06.04.2007.).
DOI: https://doi.org/10.17770/ercs2014.1133