IMMIGRANT CITIZENSHIP PROMOTION IN LATVIA'S EDUCATION ENVIRONMENT: STUDENT OPINIONS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Alevriadou, A., Griva, E., Papadopoulou, I. & Spinthourakis, J-A. (2012). Teachers’ beliefs about the performance of bilingual immigrant students with or without learning difficulties model. In: Cunningham, P. & Fretwell, N. (Eds.) Creating Communities: Local, National and Global. (pp. 43-57). London: CiCe. Pieejams: http://archive.londonmet.ac.uk/cice/publications/$-document.cfm%3Fid=16703.html
Auziņa, I., Grīnberga, I., Lazareva, A., Marševska, I., Ozola, Ī., Pamiljane, L., & Vanags, P. (2011). Atvērsim vārtus. Metodiski ieteikumi skolotājiem. Rīga: Latviešu valodas aģentūra. Pieejams: http://maciunmacies.valoda.lv/metodiskie-materiāli/diasporai-un-imigrantiem#tab4.
Bourdieu, P. (1991). Language and Symbolic Power. Harvard University Pree, Cambridge, MA pp. 107-117.
Chistolini, S., Pratas, H. & Wołodźko, E. (2014). Teachers’ citizenship competences: a comparative research. In Cunningham P. & Fretwell, N. (Eds.) Innovative Practice and Research Trends in Identity, Citizenship and Education. (pp. 113–121). London: CiCe. Pieejams: http://archive.londonmet.ac.uk/cice/fms/MRSite/Research/cice/pubs/ 2014/2014_113.pdf
Cultural diversity in the classroom. A European Comparison. (2012). In: Spinthourakis J. A., Lalor, J., Berg, W. (Eds.). VS Verlag für Sozialwissenschaften: 227 p. Pieejams: http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-531-93494-5
Djačkova S., Zankovska-Odiņa S., Laganovska K., Andersone Dž., Dambe L. & Kirjuhina J. (2011). Pētījums par patvēruma meklētāju, bēgļu un personu, kurām piešķirts alternatīvais statuss, piekļuvi izglītībai Latvijā. Rīga: Latvijas Cilvēktiesību centrs.
Izglītības un zinātnes ministrija. (2012). Rīcības plāns sabiedrības saliedētības sekmēšanai izglītības nozarē 2012.-2014. gadam. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/upload_file/Normativie_akti/Riiciibas_plans_saliedetiba_2012.pdf
Izglītojamo audzināšanas vadlīnijas un informācijas, mācību līdzekļu, materiālu un mācību un audzināšanas metožu izvērtēšanas kārtība. Ministru Kabineta noteikumi Nr. 480 Rīgā 2016. gada 15. jūlijā (prot. Nr. 36 34. §). Izdoti saskaņā ar Izglītības likuma 14. panta 38. un 39. punktu. Pieejams: http://likumi.lv/ta/id/283735-izglitojamo-audzinasanas-vadlinijas-un-informacijas-macibu-lidzeklu-materialu-un-macibu-un-audzinasanas-metozu-izvertesanas
Jurgena, I., Mikainis, Z., & Keviša, I. (2012). The potential for bilingual education to help integrate ethnic minority communities within Latvian multicultural society. Creating Communities: Local. National and Global. (pp. 145-152). London: CiCE.
Jurgena, I., Mikainis, Z. & Keviša, I. (2013). Issues and Solutions in Citizenship Education-the Education of Values in Extracurricular Activities in the Crisis Situation in Latvia,15th CiCe conference Childrens Identity and citizenship in Europe (CiCE), Lisbon, pp.1.-10.
Jurgena, I. & Mikainis, Z. (2012a). The role that student clubs and associations play in citizenship education within Latvia. Creating Communities: Local, National and Global. (pp. 24-34). London: CiCe.
Jurgena, I., Mikainis, Z. (2007). The Experience and Issues of Citizenship Education in the Higher Education in Latvia. Citizenship Education in Society. (pp. 235-242). London: CiCe.
Jurs, P. (2016). Jauniešu pilsoniskās līdzdalības veicināšana pedagoģiskajā procesā. Promocijas darba kopsavilkums. Liepāja: LiePU, 40 lpp.
Kolčanovs, B., Tūna, A. & Zankovska-Odiņa, S. (2014). Ikviens ir gaidīts skolā! Rīga: Latvijas Cilvēktiesību centrs.
Kõiv, K., Zuzeviciute, V., Rone, S. & Liduma, A. (2013). Estonian, Latvian and Lithuanian students’ in higher education perspective towards experiences in other countries and migration. In: Cunningham, P. (Eds.) Identities and citizenship education: Controversy, crisis and challenges. (pp. 124−136). London: CiCe.
Kroflič, R. (2012). Multicultural Education in Slovenia. In: Spinthourakis, J. A., Lalor, J., Berg, W. (Eds.) Cultural diversity in the classroom. A European Comparison. (pp. 163−174). VS Verlag für Sozialwissenschaften: Pieejams: http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-531-93494-5
Kultūras ministrija. (2011). Nacionālās identitātes, pilsoniskās sabiedrības un integrācijas pamatnostādnes 2012.-2018. gadam. Pieejams: http://polsis.mk.gov.lv/view.do?id =3782.
Liduma, A., Rone, S., Zuzevičiūte, V. & Kõiv, K. (2012). The attitudes of young people in the Baltic states towards migration and mobility within the European context. In: Cunningham P., Fretwell N. (Eds.) Creating Communities: Local, National and Global. (pp. 673–681). London: CiCe.
Līduma, A. & Rone, S. (2008a). Pilsoniskuma audzināšanas saturs un formas Latvijas multikultūru sabiedrībā. Psiholoģija ģimenei un skolai. 2008/05-10 (#30-35). 98.-107. lpp.
Līduma, A. & Rone, S. (2008b). Pilsoniskuma audzināšanas problēmas Latvijas izglītības sistēmā. Psiholoģija ģimenei un skolai. 2008/03-04 (#28-29). 32.-39.lpp.
Lulle, A., Brands-Kehre, I., Geidāne, L. & Ose, L. (2008). Rekomendācijas bēgļu integrācijai. Rīga: IOM Rīga Office
PMLP (pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati uz 01.01.2015.). Pieejams: http://www.pmlp.gov.lv/lv/statistika/iedzīvotāju.html.
PROVIDUS (2006). Aptauja par iecietību Latvijā. Pieejams: http://archive.politika.lv/temas/cilvektiesibas/12356/.
Rone, S. & Liduma, A. (2007). Problems of Civic Education in Latvia, In: Ross, A. (Eds.) Citizenship Education in Society. (pp. 121-128). London: CiCe.
Ross, A. (2012). Communities and Others: Young Peoples’ Constructions of Identities and Citizenship in the Baltic Countries. In: Tsouroufli, M., Sundaram, V., Lord, P., Jeffes, J., Bramley, G. (Eds.) Journal of Social Science Education (pp. 22-43). Vol. 11. N. 3.
Targamadze, V. (2014). Bendrojo ugdymo mokykla kryžkeleje: akivarai ir kūlgrinda. Vilnius: Vilnius universiteto leidykla. Lithuanian general education school at a crossroads: guagmires and pathways. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla.
Vispārējās Izglītības likums (1999/2005). Rīga: Izglītības un zinātnes ministrija. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=20243
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2017vol1.2377
Refbacks
- There are currently no refbacks.