COMPARISON OF THE NATIONAL DIAGNOSTIC PAPER-BASED AND ONLINE TESTS IN NATURAL SCIENCE
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Attali, Y., & Tamar, F. (2000). The Point-Biserial as a Discrimination Index for Distractors in Multiple-Choice Items: Deficiencies in Usage and an Alternative. Journal of Educational Measurement, 37, 77-86.
Ballantyne, C. (2000). Multiple-Choice Tests: Test Scoring and Analysis Retrieved from http://cleo.murdoch.edu.au/evaluations/pubs/mcq/scpre.html
Cābelis, A. (2016) Metodiskais materiāls. R., Valsts izglītības satura centrs.
Eurydice ziņojums (2014) Galveno kompetenču pilnveide Eiropas skolās: rīcībpolitikas uzdevumi un iespējas. Retrieved from http://www.viaa.gov.lv/files/news/13703/viaa_galveno_kompetenchu_pilveide_13_10_2014_fin.pdf
European Commission. ziņojums Europe 2020. (2017). Retrieved from http://ec.europa.eu/europe2020/europe-2020-in-a-nutshell/targets/index_lv.htm, 2013
Geske,A., & Grīnfelds, A (2006). Izglītības pētniecība. Rīga, LU Akadēmiskais apgād.
Geske, A., Grīnfelds, A., Kangro, A., & Kiseļova, R, (2016) Latvija OECD Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā 2016– pirmie rezultāti un secinājumi. Rīga, LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūts.
Juškaite, L.(2017). Analysis of the National diagnostic paper-based and online tests in Physic. ICCMIT 2017, Warsava conference materials, 61- 62.
Kapenieks, A., Zuga, B, Slaidins, I., Vanaga, I., Tomsons, Dz., Kukuka, A., Ulmane-Ozoliņa, A., Rozenbergs, V., & Škute, A. (2003). University Cooperation in Knowledge Society: Modelling in Latvia. Ventspils: proceedings of international IT conference, 7- 8.
Kehoe, J. (2005). ITEMAN Online Manual. Assessment Systems Corporation. Basic Item Analysis for Multiple-Choice Tests. Retrieved from http://www.assess.com.
Latvijas Republikas tiesību akti. Retrieved from http://likumi.lv/doc.php?id=20243; http://likumi.lv/ta/id/282340-grozijumi-izglitibas-likuma;
LR Saeima (2010). Ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam. Retrieved from http://likumi.lv/doc.php?id=257229#piel27&pd=1
Muhammad, A., Rehman, P., & Shaheen, P. (2013). Missing Elements of Computer Science Curricula. Global Journal of Computer Science and Technology Cloud & Distributed, 12 (11).
Requirements of the Cabinet of Ministers Regulations Nr.468 "Regulations on the national education curriculum, education subject curriculum and education subject programs" of the 12 August 2014 (Annex 8) Retrieved from https://likumi.lv/doc.php?id=268342
VISC, eksāmeni, info 2017 (2017.01.17.) Retrieved from http://visc.gov.lv/vispizglitiba/eksameni/info_old.shtml
VISC, eksāmeni, statistika 2017 Internetā (2017.01.08.) Retrieved from http://visc.gov.lv/vispizglitiba/eksameni/statistika/2017/dokumenti/06kl.
Uzdevumi.lv ( 2017), Informacija medijiem, 2017. g. 15.marts Retrieved from http://www.uzdevumi.lv
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2018vol1.3438
Refbacks
- There are currently no refbacks.