THE SOCIAL QUALIFICATION OF THE CHILDREN FOR SCHOOL IN THE OUT-OF-FAMILY CARE INSTITUTIONS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Āre, I. (Are) (2003). Manas mājas – bērnunams (My Home – the Orphanage). Pirmsskolas izglītība, Nr. 1, 24. – 26. lpp.
Batņa, V. (Batnya) (2007). Rosinot bērna iekšējo pasauli. (Stimulating the inner world of the child). Rīga: RaKa, 263. lpp.
Bērnu tiesību aizsardzības likums (The Rule of the Protection of Children’s Rights). Rīga: Latvijas Saeima, 1998.
Garleja, R. (Garleja) (2006). Cilvēkpotenciāls sociālā vidē (The Human potential of a social environment). Rīga: RaKa, 199. lpp.
Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām un Profesiju klasifikatora lietošanas un aktualizēšanas kārtību (The Rules Regarding the Classificator of Professions, the main tasks corresponding the definite profession and the basic demands of the qualification and the order of the usage and actualization of the Classificator of Professions). Ministru kabineta noteikumi Nr. 461, Rīga: MK, 2010.
Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām (The Regulations of the Guidelines of the State Preschool Education). Ministru kabineta noteikumi Nr. 533, Rīga: MK, 2012.
Ozola, V. (Ozola) (2001). Sociālā vide un bērnu nama bērni (The social environment and the children of the orphanages). Skolotājs, Nr. 3, 105. – 107. lpp.
Боулби, Дж. (Bowlby) (1998) Создание и разрушение эмоциональных связей (The creation and destruction of emotional ties). Москва: Академический проект, 238 c.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2013vol2.548
Refbacks
- There are currently no refbacks.