THE REASONING BEHIND THE USE OF PRACTICAL ACTIVITIES IN THE EDUCATION OF STUDENTS WITH MODERATE/SEVERE DISABILITIES
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Antoloģija, (1994). Pedagoģiskā doma Latvijā no 1890. g. līdz 1940. g. Rīga: Zvaigzne 237 lpp.
Bēkons, F. (1989). Jaunais organons. (No latīņu un angļu val. tulk. B. Cīrule). Rīga: Zvaigzne, 313 lpp.
Broks, A. (2007). Science education as life experience for life. Proceedings of 6th IOSTE Symposium for Central and Eastern Europe „Science and Technology Education in Central and Eastern Europe: Past, Present and Future”, Siauliai, Lithuania. Siauliai University Publishing House, p. 26 – 30.
Bruner, J (1966) The Process of Education: Towards a Theory of Instruction, Harvard University Press
Bruner, J. (1996). The Culture of Education. Cambridge, Masschusetts, London, England: Harvard University Press, ix, 214 p.
Čehlova, Z. (2002). Izziņas aktivitāte mācībās. Rīga: Raka, 136 lpp.
Dewey, J (1933) How We Think, NY: D.C.Heath
Dewey, J. (1974). Experience and Education. New York: Collier Books, 91 p.
Ericson, E. H. (1993). Childhood and Society, W.W. Norton& Company, publiced 1964, 447 p.
Freimanis, I. (2007). Ieskats speciālās skolas darbā. Rīga: RaKa, 271 lpp.
Gudjons, H. (1998). Pedagogijas pamatatziņas. Rīga: Zvaigzne ABC, 394 lpp.
Hēgelis, G. V. F. (1981). Filozofijas zinātņu enciklopēdija. Rīga: Zvaigzne, 118 lpp.
Komenskis, J. A. (1992). Lielā didaktika. Rīga: Zvaigzne, 232 lpp.
Kūle, M., Kūlis, R. (1998). Filozofija. Rīga: Zvaigzne ABC, 656 lpp.
Liepiņa, S. (2008). Speciālā psiholoģija. Rīga: RaKa, 397 lpp.
Loks, Dž. (1977). Eseja par cilvēka sapratni. Rīga: Zvaigzne, 125 lpp.
Piažē, Ž. (2002). Bērna intelektuālā attīstība. Rīga: Pētergailis, 318 lpp.
Rogers, C. R. (1994). Freedom to Learn: A View of What Education Might Become. Columbus: CE. Merrill Publishing, publiced 1969, x, 358 p.
Sternberg, R. J. (1985). Beyond IQ. New York: Cambridge University Press, 411 p.
Špona, A. (2001). Audzināšanas teorija un prakse. Rīga: RaKa, 162 lpp.
Tiļļa, I. (2005). Sociālkultūras mācīšanās organizācijas sistēma. Rīga: Raka, 295 lpp.
Vedins, I. (2008). Zinātne un patiesība. Rīga: Avots. 702 lpp.
Vigotskis, Ļ. (2002). Domāšana un runa. Rīga: EVE, 392 lpp.
Zelmenis, V. (2000). Pedagoģijas pamati. Rīga: RaKa, 291 lpp.
Žogla, I. (2001). Didaktikas teorētiskie pamati. Rīga: Raka, 275 lpp.
Выготский, Л.С. (2005). Психология развития человека. Москва: Изд-во Смысл; Изд-во Эксмо, 1136 с.
Гегель, Г. В. Ф. (1974). Энциклопедия философских наук в 3 тт. – Т.1. Наука логики. Москва, 452 с.
Дьюи Дж. (2000). Демократия и образование. Пер. с англ. Москва: Педагогика-Пресс, 384 c.
Дьюи, Д. (1997). Психология и педагогика мышления. Пер. с англ. Н. М. Никольской. Москва: Совершенство, 208 с.
Леонтьев, A. H. (1972). Проблемы развития психики. Москва: Изд-во МГУ, 510 – 536 c.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2013vol2.567
Refbacks
- There are currently no refbacks.