Young People’s View on Physical Activity
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Brownson, R. C., Eyler, A. A., King, A. C., Brown, D. R., Yuh-Ling, S., & Sallis, J.F. (2000). Patterns and Correlates of Physical Activity Among US Women 40 Years and Older. American Journal Of Public Health. 90(2), 264-270.
Caspersen, C. J., Powell, K. E., & Christenson, G. M. (1985). Physical activity, exercise, and physical fitness: definitions and distinctions for health-related research. Public health reports, 100(2), 126.
Creswell, J. W. (2009). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approach. (3rd ed.). London: Sage Publications.
Creswell, J.W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
Egli, T., Bland, H.W., Melton, B.F. and Czech, D.R. (2011). Influence of age, sex and race on college students' exercise motivation of physical activity. Journal of American College Health 59(5), 399-406.
Eiropas Sporta Harta (1996). Latvijas Sporta pārvaldes informatīvais biļetens N5. LSP Rīga.
Fernate, A., Jansone, R., Immere, I., & Bula-Biteniece, I. (2011). Sport classes for sustainable student health promotion. Lase Journal of Sport Science. Vol. 2, Nr. 2. 91-101.
Flick, U. (2007). An introduction to qualitative research (3rd ed.). London: SAGE Publications Ltd.
Geske, A.Grīnfelds, A. (2006). Izglītības pētniecība. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
Gobiņa, I., Pudule, I., Grinberga, D., Velika, B., Villerusa, A., & Teibe, U. (2007). Fiziskā aktivitāte un sēdošs dzīvesveids skolas vecuma bērniem Latvijā. LR Veselības ministrija, Veselības veicināšanas valsts aģentūra. Rīga.
Jurakić, D., Pedišić, Ž., & Andrijašević, M. (2009). Physical activity of Croatian population: cross-sectional study using International Physical Activity Questionnaire. Croatian medical journal, 50(2), 165-173.
Kasmel, A., Helasoja, V., Lipand, A., Prättälä, R., Klumbiene, J., & Pudule, I. (2004). Association between health behaviour and self-reported health in Estonia, Finland, Latvia and Lithuania. European Journal Of Public Health. 14(1), 32-36
Kroplijs, A., Raščevska, M. (2004). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. R.: RaKa.
Merriam, S. (2002). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Padomes secinājumi par sporta ieguldījumu ES ekonomikā un jo īpaši jaunatnes bezdarba un sociālās iekļaušanas jautājumu risināšanā (2014). Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis (2014/C 32/03). Pieejams: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2014:032:0002:0005:LV:PDF (skatīts 12.03.2014.)
Pate, R. R. (1995). Physical activity and health: dose-response issues.Research Quarterly for Exercise and Sport, 66(4), 313-317.
Physical Activity Guidelines Advisory Committee. (2008). Physical activity guidelines advisory committee report, 2008. Washington, DC: US Department of Health and Human Services.
Porozovs, J., Porozova, Dz., Valdemiers, A. (2012). Jauniešu fiziskās aktivitātes un veselības problēmas. Scientific Journal of Riga Technical University, 94.-100.lpp.
Pudule, I., Grīnberga, D., Velika, B., Villerusa, A. (2013). Latvijas iedzīvotāju veselību ietekmējošo paradumu pētījums, 2012. Slimību profilakses un kontroles centrs, Rīga.
Pudule, I., Velika, B., Grīnberga, D., Gobiņa, I., & Villeruša, A. (2012). Latvijas skolēnu veselības paradumu pētījums. Slimību profilakses un kontroles centrs. Rīga.
Sallis, J. F., Prochaska, J. J., & Taylor, W. C. (2000). A review of correlates of physical activity of children and adolescents. Medicine and science in sports and exercise, 32(5), 963-975.
Sporta izglītība un fiziskās aktivitātes Eiropas skolās. Eurydice ziņojums (2013). R.: Izglītības, audiovizuālās jomas un kultūras izpildaģentūra.
Sporta Likums. (2002). Latvijas Republika. „Latvijas Vēstnesis”, 165 (2740)
Walsham, G. (1993). Interpreting Information Systems in Organizations, Wiley, Chichester.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2014vol3.702
Refbacks
- There are currently no refbacks.