MEDICAL COLLEGE STUDENTS HEALTH CHANGES DURING THE STUDY PERIOD
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bohannon, R.W. (2008). Hand–grip dynamometry predicts future outcomes in aging adults. Journal of Geriatric Physical Therapy, 31 (3), (3–10).
Boutayeb A. (2006). The double burden of communicable and non-comunicable diseases in developing countries. Trans R Soc.Trop Med Hyg, 100, 191-199.
Craig C.L. et al. (2003). International Physical Activity Questionnaire: 12-Country Reliability and Validity. Medicine & Science in Sports & Exercise. American College of Sports Medicine. DOI: 10.1249/01.MSS.0000078924.61453.FB
Danilāne, I. & Ļubkina, V. (2009). Patērētājizglītības pedagoģiskie un sociāli ekonomiskie aspekti. Rēzekne: Rēzeknes augstskola.
DeBerard, M. S., Spielmans, G. I., & Julka, D. C. (2004). Predictors of academic achievement and retention among college freshman: A longitudinal study. College Student Journal, 38, 66-81.
Geske, R, Leice, A., Miķelsone,M., & Kudrjavceva, L. (2015). Studējošo jauniešu fizikās veselības saistība ar dzīvesveidu. Sabiedrība, Integrācija, Izglītība. Starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. 2014.gada 23.-24.maijs, Rēzekne, 521.-529. lpp. http://dx.doi.org/10.17770/sie2015vol3.468
Gielen, S. et al. (2015). The ESC Textbook of Preventive Cardiology. Oxford.
Iedzīvotāju veselības apsekojuma rezultāti. (2016). Statistisko datu krājums. Rīga: Centrālā statistikas pārvalde.
Kapysheva, U.N., Makashev, E.K., & Bakhtiyarova, S.K. (2013). Express Assessment of Population Health in Environmentally Unfriendly Region of Kazakhstan. European Researcher, Vol. 45, No 4, pp. 751–755.
Kaupužs, A. & Lāriņš V. (2009). Starptautiskās aptaujas par fizisko aktivitāti (IPAQ) pilotpētījums kultūrvides adaptācijai Latvijā. LSPA Zinātniskie raksti, 21.-28. lpp.
Kyle, U.G. et al. (2004). Bioelectrical impedance analysis – part I: review of principles and methods. Clinical Nutrition, 23, 1226-1243.
Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2014. – 2020 gadam. (2012). Pārresoru koordinācijas centrs.
Mamo, J. & Fenech, C. (2012). A survey of medical students attending an international student conference. International Journal of Collaborative Research on Internal Medicine & Public Health, Vol. 4, No 6, 1215-1222.
Pļaviņa, L. (2014). Studentu antropometrisko rādītāju un fiziskās aktivitātes pašnovērtējuma salīdzinošā analīze. The Humanities and Social Science, 22, 86.-90lpp.
Ribinska, L. (2008). Veselības ekonomiskais svars. Doctus Aprīlis.
Robbins, G., Powers, D., & Burgess, S. (2011). A wellness way of life (9th ed.). USA: McGraw Hill.
Rubana, I.M. (2010). Uzturs fiziskā slodzē. Rīga: Izdevniecība RaKa.
Škėmienė L, Ustinavičienė R, Piešinė L., & Radišauskas R. (2007). Peculiarities of medical students’ nutrition. Medicina (Kaunas), 43(2), 145-152.
TANITA Corporation (2008). Body Composition Analyzer SC-330 instruction manual.
Vecenāne, H. (2016). Studentu veselīga dzīvesveida izpratnes un paradumu veidošanas mijsakarības. Promocijas darbs. Rīga: LSPA.
Vecenāne, H. & Fernāte, A. (2012). Studentu dzīves veida raksturojums – situācijas izpēte Latvijā. LSPA zinātnisko un metodisko rakstu krājums, 2.-12. lpp.
Veselīga uztura ieteikumi pieaugušajiem. (2008). Veselības ministrijas izstrādātie veselīga uztura ieteikumi. http://www.vm.gov.lv/ images/userfiles/ uztura_ ieteikumi_ pieaugusajiem.pdf
World Health Organization. (2000). Obesity: Preventing and managing the global epidemic. Report on a WHO Consultation on Obesity. Technical Report Series 894. Downloaded from www.who.int/nutrition/publications/obesity/WHO_TRS_894/en/
Клочко М. Х. (2012). Оценка здоровья студента. Харьков: ХНАГХ.
Михалюк, Е. Л., Малахова, С. Н., Левченко, Л. И. (2012). Анализ состояния здоровя студентов вузов города Запорожя. Слов ожанськие наукова–спортивние вiсник. Запорожье: Запорожский государственнûй медицинский университет, №5 (1).
Саидюсупова, И.С. (2008). Медико-социальная оценка состояния здоровья студентов медицинского ВУЗа и пути совершенствования организаии медицинской помощи. Aвтореферат.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2017vol3.2248
Refbacks
- There are currently no refbacks.