A PROFILE OF PRIMARY SCHOOL READER: PROBLEMS AND SOLUTIONS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anspoka, Z. & Tūbele, S. (2015). Lingvodidaktika: latviešu valoda 1. –6. klasē. Monogrāfija. Rīga: LVA.
Anspoka, Z. (2012). Rakstpratība pirmskolā un skolā: dažas pēctecības problēmas un risinājumi. Sabiedrība. Integrācija. Izglītība. Rēzeknes Augstskolas starptautiskās zinātniskās konferences materiāli. 2. daļa, 21 – 30.
Anspoka, Z. (2008). Latviešu valodas didaktika 1. – 4. klasē. Monogrāfija. Rīga: RaKa.
Blakemore, S-J. & Frith, U. (2005). The Learning Brain: Lessons for Education. United Kingdom: Blackwell Publishing.
Block, C.C. & Duffy, G.G. (2008) Research on teaching comprehension. Where we’ve been and where we’ve going. Comprehension instruction. Research –based best practicies, New York: The Guilford Press, 19 – 37.
Geske, A., Grīnfelds, A., Kangro, A., & Kiseļova, R. (2013). Latvija OECD Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā 2012 – pirmie rezultāti un secinājumi. Rīga: LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūts.
Geske, A. & Ozola, A. (2007). Skolēnu sasniegumi lasītprasmē Latvijā un pasaulē. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
Godwin - Jones, R. (2011). Emerging Technologies Autonomous Language Learning. Language Learning and Technology, 15(3), 4-11.
Gootkina, N.I. (2010). School readiness in the context of the problem of preschool and primary school education continuity. Psychological science and education. Perspectives on early childhood care and education, 3, 85 – 91.
Gutierrez, K.D. & Rogoff, B. (2003). Cultural Ways of Learning. Individual Traits or Repertoires of Practice. Educational Researcher, 32(5), 19 – 25.
Hedegaard, M. (2002). Learning and Child Development. Denmark: Narayana Press.
Huntsinger, C.S., Jose, P.E., Larson, S.L., Kreig, D.B., & Shaligram, C. (2000). Mathematics, vocabulary and reading development in Chinese American and European American children over the primary school years. Journal of Education Psychology, 92, 745 – 760.
Krastiņa, E. & Pipere, A. (2004). Mācību sasniegumu pašizvērtēšana. Rīga: RaKa.
Latham, G., & Faulkner J. (2013). Teachers of reading: Where new narratives in the virtual pratice. Australian Journal of Language and Literacy, 36, 1. Retrieved from https://www.questia.com/library/journal/1G1-318107070/teachers-of-reading-where-new-narratives-in-the-virtual
Latvija OECD Starptautiskajā skolēnu novērtēšanas programmā PISA 2018 –pirmie rezultāti secinājumi(2019). Retrieved from
https://www.izm.gov.lv/images/aktualitates/2019/OECD_PISA_2018.pdf
Macintyre, C. (2007). Understanding Children’s Development in the Early Years. London and NY: Routledge.
Šteinberga, A. (2013). Pedagoģiskā psiholoģija. Rīga: RaKa.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2020vol3.4947
Refbacks
- There are currently no refbacks.