INFLUENCE OF THE PROJECT “QUALITATIVE INCLUSIVE EDUCATION FOR SPECIAL NEEDS CHILDREN” ON THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE EDUCATION IN THE PROJECT SCHOOLS
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ainscow, M. (1994). Special Needs in the Classroom: A Teacher Education Guide. UNESCO publishing
Ainscow, M. (2002). Using research to encourage the development of inclusive practices. In Farrel, P., Ainscow, M (ed.) Making special education inclusive. David Fulton Publisher.213.p. 25- 37.
Bērziņa, Ž. (2010). Mentorings sadarbības kultūras veicināšanai iekļaujošā skolā. Promocijas darbs. Daugavpils Universitāte
Booth, T., Ainscow, M. (2002). Index for inclusion. Bristol : CSIE.
Crisci, P. E. (1981) Competencies for mainstreaming: Problems and issues. In Education and Training of the Mentally Retarded, 1981, 16(3), p. 175–182.
Eiropas speciālās izglītības attīstības aģentūra (2009). Galvenie principi kvalitātes veicināšana iekļaujošā izglītībā – Rekomendācijas politikas veidotājiem. Odense, Dānija: Eiropas speciālās izglītības attīstības aģentūra.
Farrel, P., Ainscow, M. (2002). Making special education inclusive: mapping the issues. In Farrel, P., Ainscow, M (ed.) Making special education inclusive. David Fulton Publisher.213.p. 1-12.
Giangreco, M. F. (1997). Key lessons learned about inclusive education: summary of the 1996 Schonell Memorial lecture’. In International Journal of Disability. Development and Education, 44, p. 193–206
Includ-es case-study: pre-primary school (2008). Baltic Institute of Social Sciences, Project 2: European effective educational practices: How is education contributing to overcome or reproduce social exclusion? /WP8
Indekss iekļaujošajai izglītībai (2006). Rīga : Britu padome.
Lipsky, D. K., Gartner, A. (1999). Inclusive education: a requirement of democratic society. In Daniels, H. Garner, P. (ed.), World Yearbook of Education 1999: Inclusive Education. London : Kogan Page, 12 – 23.
Maslo, I., Gento, P, Nīmante, D. (2011). Pedagogu attieksme pret dažādību un tās pedagoģiskiem risinājumiem Spānijas un Latvijas salīdzinošā aspektā. Sast. Koķe, T., Krūze, A., Markus, D. Izglītība izaugsmei: pagātne, tagadne un nākotne. Apvienotais pasaules latviešu zinātnieku III kongress un Letonikas IV kongress. Zinātne, sabiedrība un nacionālā identitāte. Pedagoģija. ISBN 978-9934-8215-6-1
Nīmante, D. (2008). Bērnu ar speciālām un īpašām vajadzībām iekļaujošā izglītība Latvijā: vēsturiskais un mūsdienu konteksts. Sociālā pedagoģija. Promocijas darbs pedagoģijas doktora zinātniskā grāda iegūšanai. Rīga: Latvijas Universitāte.
Nīmante, D., Tūbele, S. (2010). Key challenges for Latvian teachers in mainstream schools: a basis for preparing teachers for inclusion. Journal of Research in Special Education Needs. Vol
Nr.1, 32-40 p
Krastiņa, E.; Zaķe, D.; Bērziņa, Ž., Lūciņa, Z. (2005). Čigānu identitāte multikulturālā skolā. Izglītības Iniciatīvu centrs.
Peters, S. J. (2007). Education for all? A historical analysis of International Inclusive Education Policy and Individuals with disabilities. In Journal of disability policy studies. Vol. 18. No. 2, p. 98–108.
Skrtic, T. M. (1991). Behind Special Education: A Critical Analysis of Professional Culture and School Organization. Denver : CO, Love.
DOI: https://doi.org/10.17770/sie2012vol2.91
Refbacks
- There are currently no refbacks.