CHILD DEVELOPMENT OPPORTUNITIES IN PRESCHOOL PEDAGOGICAL EDUCATIONAL PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.17770/ercs2014.1126Keywords:
pedagogical process content, preschooler‟s development, preschool education dynamicsAbstract
The article analyzes the preschool educational work. The preschool education dynamics in 5 – 7 olds‟ compulsory preparation opportunities for school in preschool institutions and schools are compared. The opportunities of the holistic child development facilitation at the preschool educational institutions and in the preschool classes at the interests education institutions are characterized. An insight into development of the preschool education content is provided. Responsibility for the child readiness for school by teachers, parents and medical health staff is focused on. An insight into the preschool pedagogical process at x primary school is provided. The necessity for balance in theory and practice is pointed out for the accomplishment of mobile work at teachers‟ further education development at preschool. Conclusion is drawn that the adult support is significant in promotion of the child developmentReferences
CSP: šā gada pirmajos deviņos mēnešos pieaug dzimstība, samazinās mirstība. Pieejams: http://www.la.lv/csp-sa-gada-pirmajos-devinos-menesos-pieaug-dzimstiba-samazinasirstiba/
CSP datu bāzes. Pieejams: http://data.csb.gov.lv
Dēķens, K. (1919). Rokasgrāmata pedagoģijā. Rīga: Kultūras Balss.
Ieteikumi pašvaldību saistošo noteikumu, kas nosaka pirmsskolas vecuma bērnu reģistrācijas un uzņemšanas kārtību pašvaldību izglītības iestādēs, izstrādei. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/nozares-politika/izglitiba/vispareja-izglitiba/pirmsskolasizgl/ 7622.html
IZM dati par pirmsskolas izglītību, 2012, Pieejams: http://visc.gov.lv/vispizglitiba/saturs/dokumenti/ programmas/pirmsskolai/pirmssk_izgl_mac_programma.pdf
Izglītības un zinātnes ministrijas publiskie pārskati. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/ministrija/ publikacijas/parskati.html
Līduma, А. (2013). Pirmsskolas izglītības pedagoģiskā pieredze XXI gs. Latvijā. Pirmsskolas pedagoģijas teorija praksei. Rīga: Librum.
Likumi. Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām. Ministru kabineta noteikumi Nr.533. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=250854
Ministru kabineta noteikumi Nr.533. Rīgā 2012.gada 31.jūlijā (prot. Nr.42 21.§). Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām. Pieejams: http://likumi.lv/doc.php?id=250854
Pārskats par bērnu stāvokli Latvijā 2011. gadā, Rīga, LR Labklājības Ministrija, 2013. 28.-30. lpp., Pieejams: www.lm.gov.lv/upload/berns_gimene/bernu.../lmzino_060114.pdf
Pārskats par bērnu stāvokli Latvijā 2012. gadā, Rīga, LR Labklājības Ministrija, 2013., 56.-57. lpp. Pieejams: http://www.lm.gov.lv/upload/berns_gimene/bernu_tiesibas/akti/lmzino_060114.pdf
Pirmsskolas izglītības mācību satura programma, kods 01011111, Pieejams: http://visc.gov. lv/ vispizglitiba/saturs/ dokumenti/programmas/pirmsskolai/pirmssk_izgl_mac_programma.pdf
Pirmsskolas izglītība. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/nozares-politika/izglitiba/visparejaizglitiba/ pirmsskolas-izgl.html
Puškarevs, I. (2001). Attīstības psiholoģija. Rīga: RaKa.
Reģistri un statistika. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/registri-statistika/statistikavispareja/ 9576.html
Skolas gaitas septiľu gadu vecumā sākuši 84,5% bērnu. Pieejams: http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/ 475280- skolas_gaitas_septinu_gadu_vecuma_sakusi_845_bernu
Rindā uz pašvaldības bērnudārzu Rīgā gaida 2395 bērni. http://www.tvnet.lv/zinas/ latvija/527711-rinda_uz_pasvaldibas_bernudarzu_riga_gaida_2395_berni
Špona, A. (2006). Audzināšanas process teorijā un praksē. Rīga: Raka.
VISC, 2010–2011 Pilotprojekts "Sešgadīgo izglītojamo mācību programmas ieviešanas aprobācija". Pieejams: http://visc.gov.lv/vispizglitiba/saturs/pirmsak_old.shtml
septembrī skolas gaitas sāks teju 23 tūkstoši pirmklasnieku. Pieejams: http://nra.lv/latvija/izglitiba-karjera/123942-1-septembri-skolas-gaitas-saks-teju-23- tukstosi-pirmklasnieku.htm
/2015.mācību gada aktualitātes un jaunumi izglītībā. Pieejams: http://izm.izm.gov.lv/upload_file/ 2014/aktualitates/Aktualitates_250814.pdf
Выготский, Л. С. (1997). Вопросы детской психологии. СПб: Союз..
Немов, Р.С. (1994). Психология. Учебник для студентов ВПУЗ. Кн. 2. Психология образования. Москва: Просвещение: Владос.
Эльконин, Д. Б. (1989). Избранные психологические труды. Москва: Педагогика.